Painici cu seminte





 Unde mai gasesti paine sanatoasa, curata, din sursa de incredere etc, etc?! Ei, la noi in oras  se gaseste, nu se poate spune ca nu! Dar, ce paine poate fi mai buna decat cea framantata manual, acasa, avand controlul ingredientelor? Daca printre consumatori mai intra si copiii, atunci nu mai incape discutie, painea tebuie sa fie buna! Copiii, dorinta de a-i hrani sanatos, acestea sunt motivele care m-au adus spre aceasta reteta . Inspiratia nu a venit de la nici un mare nume din domeniul culinar, dar sunt, cu siguranta, multi cei ce framanta amestecul magic! Deci, preincalziti cuptorul la temperatura mare, caci in curand va veti putea bucura de o gustare minunata!


Ingrediente

Faina integrala-250g(eu am folosit de grau spelta)
Faina alba-250g
Drojdie uscata-10g
Ulei de susan(sau de masline,sau de care aveti)-2 linguri
Sare-un praf
Miere-o jumatate de lingura
Apa-cat cuprinde,la temperatura camerei
Nucsoara-un praf
Seminte-de tot felul, in ce cantitate doriti (eu am folosit: seminte de floarea-soarelui, de in, de dovleac, susan alb, susan negru, fulgi de cocos deshidratat, fulgi de migdale, patrunjel uscat)


Mod de preparare

1-.Intr-un bol incapator se amesteca toate ingredientele cu lingura, apoi se framanta cu mana pana la omogenizare. Nu am lasat aluatul la dospit (si au iesit asa cum trebuie, pufoase la interior si cu coaja ferma).
2-Se formeaza painici sub forma imaginatiei pe care o aveti in acel moment (ideea e ca pentru copii sa le pregatim in forme cat mai atragatoare, deoarece vor putea inlocui cu succes pofta de dulce. Testat!).
3-Daca formati franzelute (asa cum vedeti in foto mai jos), le puteti face mici taieturi la suprafata; eu nu le-am facut deoarece imi place cum"se sparg"prin coacere, arata mai rustic.
4-De asemenea, eu le presar cu putina faina (alba sau integrala) inainte de a le baga la cuptor.
5-In acest moment, setati cuptorul (preincalzit deja) la o temperatura medie spre minim. Puneti tava la cuptor si fiti pe faza, vor fi gata numaidecat! Daca e cazul, le mai puteti intoarce, le rumeniti dupa propriul gust.

Se poate mai usor? Probabil ca mai mult v-ar lua sa ajungeti la magazin pentru a cumpara o paine.

Suficiente motive? Atunci, indrazniti! Framantati!















Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Clatite din legume (de post)

Briose sarate

Sos de usturoi (de post)