Burgeri



Am inceput tot mai mult sa imbratisez ideea retetelor rapide, simplificate, dar fara rabat de savoare. Si cum aceasta reteta a burgerilor este una dintre cele mai accesate de pe blog, am hotarat sa o actualizez. Noi am pregatit-o saptamana aceasta deja de doua ori, am adaptat-o cinei, a primit ok-ul unanim, asa ca va las sa va convingeti:


Ingrediente (pentru 4 burgeri) :

Carne tocata cu minim 20% grasime- 500 g
Sare
Piper negru
Chifle- 4 ( retete de casa aici si aici)
Cartofi (eu am folosit aici cartofi dulci)- 2 ( mari)
Castraveti murati
Ceapa rosie / galbena
Varza proaspata
Mujdei de usturoi cu smantana (reteta aici)
Ketchup (o reteta de casa aici)
Salata verde
Ulei- pentru prajit cartofii

Mod de preparare:

1-Din carnea tocata se formeaza 4 chiftele; se lasa pentru 1 ora la frigider.
2-Intre timp, se pregatesc garniturile: cartofii se curata, se feliaza si se prajesc in foarte putin ulei, la foc mic, pana se rumenesc frumos, salata verde se spala si se usuca, varza se taie fideluta, castravetii se taie rondele / felii. Mujdeiul se lasa la frigider pana in momentul servirii. Ceapa se pregateste ultima, chiar inainte de a servi: se feliaza / se marunteste dupa dorinta.
3- Dupa o ora de stat la frigider, chiftelele se condimenteaza cu sare si piper negru pe o singura parte.
4-Se pun in tigaia /pe gratarul rece, cu partea condimentata in jos si se prajesc la foc mediu spre mic, aproximativ 5-6 minute. Se verifica gradul de gatire cu ajutorul unei palete de bucatarie!
5-Se condimenteaza si cealalta parte, apoi se intorc.
6-Se scot cu paleta de pe gratar / din tigaie pe o farfurie si se acopera imediat (cu un bol, de exemplu). Se lasa la odihnit in jur de 10 minute.
7-Se taie chiflele in doua si se asambleaza burgerul in ordinea dorita si cu garniturile preferate.













Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Clatite din legume (de post)

Briose sarate

Sos de usturoi (de post)