Chifle (de post)




Sunt multe, foarte multe retete de chifle bune, dar daca vrei  sa le faci de post...Am cautat ce am cautat si am gasit aici formula castigatoare! Si da, au iesit bune de tot!


Ingrediente:

Faina alba 000- 500 g
Apa calduta- 350 ml
Drojdie proaspata- 15 g sau uscata-7 g (eu am folosit uscata)
Zahar- 1 lingura rasa
Sare- 1 lingurita
Ulei de masline- 50 ml
Ulei- pentru uns planul de lucru
Susan- optional


Mod de preparare:

1-Faina se cerne si se amesteca cu sarea.
2-Peste acestea se adauga 200 ml apa calduta si se amesteca cu lingura.
3-Drojdia proaspata se freaca bine cu zaharul pana se lichefiaza. Daca folositi drojdie uscata, o amestecati doar cu zaharul intr-o cana.
4-Se adauga restul de 150 ml apa calduta peste amestecul de drojdie si zahar.
5-Acum se adauga totul peste faina umezita si se framanta cu curaj, vi se va parea imposibil de prelucrat amestecul in stadiul acesta. Nu renuntati, lucrurile nu raman asa..
6-Se adauga uleiul de masline putin cate putin si se framanta in continuare.
7-Dupa ce uleiul este incorporat, aluatul ar trebui sa fie elastic, usor de lucrat.
8-Se pune intr-un castron uns cu ulei, se acopera cu un prosop umed si se lasa intr-un loc cald, ferit de curent (eu l-am lasat in lada cuptorului, pe care am incalzit-o in prealabil).
9-Dupa ce isi dubleaza volumul (cel putin), se transfera pe planul de lucru uns cu ulei.
10-Aluatul se taie (cu un cutit cu lama unsa cu ulei) in parti egale. Mie mi-au iesit 8 bucati.
11-Cu mainile unse cu ulei (nu neglijati acest aspect!) se modeleaza chiflele, se aplatizeaza putin cu mana, iar marginile acestora se aduc spre interior si se preseaza in mijloc.
12-Intoarcem chiflele cu partile lipite spre planul de lucru si mai rotunjim putin marginile.
13-Se pun in tava tapetata cu hartie de copt.
14-Acum, daca vreti chifle mai rotunjoare, lasati-le asa! Dar daca vreti sa le folositi pentru preparate gen hamburger, aplatizati-le putin cu mana inainte sa le dati la cuptor (eu am facut 4 plate si 4 rotunjoare).
15-Se presara susan alb pe chifle (optional).
16-Se coc in cuptorul preincalzit, la foc mediu, pe nivelul din mijloc al cuptorului. Foarte important! In primele 15 minute se lasa sub tava cu chifle o cratita cu apa!
17-Dupa 15 minute se scoate cratita cu apa calda si se mai lasa putin chiflele in cuptor. Verificati!
18-Cand sunt rumene, chiflele se scot din cuptor si imediat se pensuleaza cu apa. Astfel, coaja lor ramane fina si lucioasa.


Framantati!  Nimic nu se compara cu painea facuta in casa!


















Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Clatite din legume (de post)

Briose sarate

Sos de usturoi (de post)