Biscuiti Colindatori cu nuca (de post)



Acesti biscuiti i-am adaptat dupa celebra reteta a ursuletilor cu nuca, migdale, caju...(vezi aici). Eu am modificat putin reteta in sensul ca am folosit mai mult sirop de artar (cu cantitatile din varianta originala mi-a fost imposibil sa decupez forme, aluatul fiind foarte nisipos) si am eliminat mierea. De asemenea, am dublat cantitatile ingredientelor, deoarece din cantitatile retetei originale rezultau doar vreo 12 biscuiti. Adaptarea a iesit delicioasa, biscuiti usor crocanti si, in plus, de post! Pastrati biscuitii intr-o cutie inchisa ermetic.


Ingrediente:

Faina-220 g
Amidon-40 g
Sirop de artar-140 g
Ulei-60 g
Sare-1 praf
Nuci
Esenta de rom-1 lingura
Apa-1 lingura

Mod de preparare:

1-Miezul de nuca se lasa la hidratat pentru 30 minute intr-un amestec de esenta de rom si apa.
2-Intr-un bol se amesteca ingredientele lichide: siropul de artar si uleiul.
3-Intr-un alt bol se amesteca ingredientele solide: faina, amidonul si sarea.
4-Ingredientele lichide se toarna peste cele solide si se framanta aluatul. Aluatul va fi destul de nisipos inca, asa ca adaugam putin din esenta in care am hidratat nuca, pana simtim consistenta potrivita (putin lutoasa).
5-Se intinde o foaie nu prea subtire si se decupeaza formele (em folosit forma omulet de turta dulce).
6-In bratele fiecarui omulet se pune cate un miez de nuca si se indoaie bratele (cu mare grija, aluatul se rupe destul de usor).
7-Cu ajutorul unei scobitori se formeaza ochii si gura.
8-Se dau la cuptorul preincalzit pentru 10-15 minute aproximativ (setati spre minim atunci cand puneti tava) sau pana incep sa se rumeneasca.


Sa fiti colindati de fulgii de zapada, sunete in armonie si belsug de dorinte implinite!




























Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Clatite din legume (de post)

Briose sarate

Sos de usturoi (de post)