Biscuiti aperitiv




Cand ma gandesc la acest aperitiv imi vine in minte o expresie care imi place mult:"fa Rai din ce ai!".
Aceasta reteta a aparut dintr-o oarecare disperare. Ce disperare?! Aceea de a opri risipa! Aceea de a-i face pe copii sa manance! Da, nu suport sa  vad cum se aduna resturi de mancare (si aici copiii  sunt in mare parte responsabili).  Pe langa faptul ca se valorifica tot felul de resturi la aceasta reteta (vezi inca o idee aici), m-am gandit si ca acest gen de aperitiv i-ar putea ademeni pe copii. Si am avut dreptate cat de cat, a fost greu sa-i conving sa guste, dar pe urma au tot cerut.
 Deci, ce resturi aveti prin frigider?


Ingrediente: ( gramajul se poate modifica, dar trebuie respectata proportia de 1:1 in ceea ce priveste faina si untul )

Faina- 150 g
Unt rece- 150 g
"Resturi"- 150 g (ca de exemplu: feliute de salam, sunca, triunghi de branza topita, o bucatica de cascaval, o bucatica de telemea, morcov razuit, masline negre, cateva fire arpagic, verdeata, muraturi etc.)
Sare + piper- doar daca este cazul (eu nu am folosit, deoarece telemeaua era destul de sarata)


Mod de preparare:

1-Untul rece, taiat cubulete, se adauga peste faina si se framanta pana la omogenizare.
2-Se adauga  toate "resturile" tocate marunt sau date prin razatoare.
3-Cand aceasta compozitie are un aspect omogen, se modeleaza biscuitii in forma dorita.
4-Se coc in cuptorul preincalzit, la foc nu foarte tare, pana se rumenesc usor.


Toti avem nevoie de un Rai. Haideti sa incepem sa framantam o prima bucatica in propria bucatarie, cu constiinta ca am facut tot ce se putea, culinar vorbind!😋











Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Clatite din legume (de post)

Briose sarate

Sos de usturoi (de post)