Supa de ceapa



Ca sa continuam recomandarile culinare ale sezonului, va indemn sa incercati aceasta supa (care seamana mai mult, de fapt, cu o tocanita), extrem de satioasa!


Ingrediente:

Ceapa-10
Unt-50g
Sunca afumata-50g
Vin rosu-100ml
Faina-1 lingura
Zahar-1 lingurita
Sare
Piper
Supa de vita-1,5l
Cascaval-250g (ras)
Paine-8 felii (prajite)


Mod de preparare:

1-Se curata cepele,se toaca si se pun la calit intr-o oala incapatoare impreuna cu untul si sunca taiata cubulete si se lasa la foc mare 15 minute,amestecand mereu.
2-Cand ceapa este rumenita, se adauga zaharul, sarea si piperul si se mai lasa putin la calit, tot la foc mare si tot amestecand, cinci minute.
3-Se adauga faina si se amesteca.
4-Se adauga vinul si se lasa inca un minut la foc mare.
5-Se adauga supa de vita (eu am fiert separat 1,5l apa in care am adugat 6 cuburi de supa de oase de vita, facute in casa (vezi reteta aici).
6-Se lasa la fiert la foc potrivit pana scade, aproximativ o ora si jumatate.
7-Supa se transfera intr-un vas termorezistent (in acest stadiu nu are un aspect prea imbietor, dar sa nu va descurajati).
8-Feliile de paine se aranjeaza deasupra supei.
9-Se presara cascavalul ras (eu am format doua straturi de paine: patru felii, deasupra cascaval si din nou patru felii si cascaval)  si se pune vasul in cuptorul incins la temperatura mare; se lasa pana se rumeneste putin cascavalul.

 Su-per-ba!













Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Clatite din legume (de post)

Briose sarate

Sos de usturoi (de post)