Inghetata de ciocolata



Am reusit, in sfarsit, sa fac si inghetata de ciocolata. Atatea retete am citit si de tot atatea ori m-am razgandit incat, pana la urma, mi-am "compus" eu una. Lasa, mai bine mai tarziu si chibzuit, asteptarea a meritat oricum!


Ingrediente (aproximativ 7 cupe):


Ciocolata neagra (de calitate)- 200 g
Oua - 3 (la temperatura camerei)
Zahar praf- 25 g
Smantana LaDorna 15% grasime- 200 ml
Cacao neagra- 2 linguri
Sare- 1 varf de cutit



Mod de preparare:


1-Ciocolata se topeste la bain-marie si se lasa sa se tempereze putin.
2-Se separa galbenusurile de albusuri.
3-Galbenusurile se amesteca foarte bine cu zaharul, apoi se toarna peste ciocolata calduta si se amesteca bine, pana la omogenizare (in cazul in care compozitia incepe sa devina vascoasa, se mai incalzeste putin la bain-marie).
4-Se adauga cacaua in crema de ciocolata si se amesteca bine, pana la incorporarea completa. 
5-Se adauga smantana in crema de ciocolata si se omogenizeaza bine. Atentie! Aspectul cremei poate avea de suferit in acest moment; nimic grav, se amesteca bine si totul revine la normal.
6-Albusurile (peste care se pune sarea) se bat spuma tare.
7-In final, se adauga treptat si spuma de albusuri, amestecand cu miscari largi de jos in sus.
8-Compozitia se toarna in forma dorita si se pune la congelator.
9-Dupa aproximativ 40 de minute se scoate inghetata si se amesteca bine inca o data. Acum se pot adauga fructe, alune, migdale, biscuiti etc.

Aceasta inghetata nu va avea ace de gheata, chiar daca nu o pregatim cu o masina speciala, asa ca nu este nevoie sa o amestecati din 30 in 30 de minute.
Se lasa in congelator pana se obtine consistenta dorita.








Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Clatite din legume (de post)

Briose sarate

Sos de usturoi (de post)