Tarta cu ciocolata Nestle Dessert Noir



De cel putin o saptamana mi-am propus sa pregatesc o tarta cu ciocolata; am citit cateva zeci de retete, dar pana la urma mi-am alcatuit cu incredere propria varianta. Azi a fost momentul adevarului si, nici nu am ajuns sa fac bine cunostinta cu gustul acestui desert, ca mi s-au dezvaluit toate tainele lui: iti amplifica bucuriile, iti desavarsesete aroma cafelei, iti da motive (chiar asa...), dar si te alina atunci cand ai nevoie! Astept si alte motive in care sa implic ciocolata Nestle, caci ne-am imprietenit de-acum! De fapt, am o rezerva pregatita si trebuie neaparat sa incerc reteta de spuma de ciocolata, stati pe-aproape!


Ingrediente:

Blat
Faina 000- 230 g
Zahar pudra- 30 g
Sare- 1 praf
Unt- 170 g (de la frigider) + 10 g (pentru uns forma)
Galbenusuri- 2 (de la frigider)

Umplutura
Ciocolata Nestle Dessert Noir- 410 g + 20 g (pentru decor)
Frisca lichida- 500 ml
Cacao neagra- 1 lingura
Esenta de rom- 1lingura
Fulgi de migdale- 40 g


Mod de preparare:

1-Untul se freaca cu zaharul pudra.
2-Se adauga faina si sarea si se omogenizeaza superficial.
3-Se adauga galbenusurile si se amesteca bine; se framanta fara a se insista!
4-Forma de tarta se unge bine cu unt.
5-Aluatul se pune in forma si se aplatizeaza cu mainile, urcand inclusiv pe margini.
6-Se pune la frigider pentru 30 de minute.
7-Dupa cele 30 de minute de stat la frigider, blatul se inteapa cu furculita, se acopera cu hartie de copt (vezi foto) si se coace in cuptorul preincalzit, la foc mic, pe nivelul de mijloc, pana se rumeneste.
8-Se lasa sa se raceasca in forma, apoi se poate scoate si se umple cu crema de ciocolata.
9-Intr-o cratita incapatoare se amesteca cacaua neagra cu esenta de rom si putina frisca lichida pana se omogenizeaza.
10-Se adauga restul de frisca si ciocolata Nestle rupta in bucati si se pune pe foc mic, amestecand continuu cu un tel, pana se obtine o crema fina, omogena.
11-Crema obtinuta se lasa sa se raceasca putin, apoi se toarna pe blat; tarta se lasa in frigider pana se intareste umplutura .
12-Fulgii de migdale se prajesc la foc mic intr-o cratita, amestecad continuu 1-2 minute.
13-Tarta se decoreaza rece cu fulgi de migdale prajiti si aschii de ciocolata.

Se pastreaza la frigider pana in momentul servirii dar, fiti fara grija, umplutura de ciocolata nu va fi intarita excesiv, ci va avea textura desavarsita.
Este desertul perfect, pregatit sa dea sens momentului!

Update! Este un desert consistent! Daca nu puteti sa va lasati invadati si coplesiti intens de ciocolata, combinati cu bucatele de biscuiti, fructe, alune, migdale etc.







  






Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Clatite din legume (de post)

Briose sarate

Sos de usturoi (de post)