Budinca de cafea


Am mai spus ca imi plac revistele Retete de colectie si, de data aceasta, am ales sa pregatesc de aici un desert cu cafea. Un desert pentru parinti!


Ingrediente:

Lapte-500 ml
Cafea instant-2 lingurite
Cacao-1 lingurita
Amidon-7 lingurite
Zahar pudra-100 g
Esenta de vanilie-1 lingurita
Sare-1 varf de cutit
Frisca lichida-120 ml
Boabe de cafea-pentru decor


Mod de preparare: 

1-Inainte de a incepe sa pregatiti reteta, asigurati-va ca aveti suficienta gheata la congelator (eu am pus o cratita incapatoare cu apa la congelator, cu doua ore inainte sa incep prepararea desertului).
2-Frisca lichida (pastrata la frigider) se bate; recomand sa o bateti cu telul, manual, deoarece va avea o alta "tinuta", o sa vedeti...Apoi se pastreaza la frigider pana cand o incorporam in desert.
3-Laptele se pune intr-o cratita si se amesteca cu cafeaua instant, cacaua, esenta de vanilie, amidonul, zaharul si sarea. Acest amestec se pune pe foc mic, amestecand continuu cu telul, pana se ingroasa.
4-Se ia cratita de pe foc si se pune imediat intr-un vas cu gheata.
5-Se amesteca pana la racire (in jur de 5 minute va dura).
6-Cand s-a racit compozitia, se adauga frisca batuta. Se omogenizeaza totul.
7-Se pune in cupe si se decoreaza cu boabe de cafea.

Update! - De stiut ca este un desert chiar dulce! Si asta respectand cantitatea de zahar din reteta originala. Stiu persoane care spun ca daca e desert, atunci sa fie cat de dulce. Dar daca aveti preferinte ca ale mele cand vine vorba de cafea (adica neagra, fara strop de zahar), atunci va trebui sa folositi mai putin zahar la aceasta reteta, eu l-as prefera cu 50-60 g de zahar in loc de 100 g.

Pentru parinti obositi!












Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Clatite din legume (de post)

Briose sarate

Sos de usturoi (de post)