Desertul bunicului



Este gustul copilariei mele! Este pur si simplu gris cu lapte, dar l-am innobilat (consider eu) in memoria bunicului meu.
 Si iata povestea: aveam vreo 3-4 ani si am ramas acasa doar cu bunicul meu, nu mai stiu, pentru o zi sau doua. Si bineinteles ca mi-a pregatit si gris cu lapte, dar acum era altceva, el a adaugat si cacao. El, bunicul meu, mare amator de dulciuri (diabetic de o viata intreaga), el stia ca asa o sa imi placa mai mult. Si de atunci asa a ramas. Copiilor mei le pregatesc grisul cu cacao, pentru ca eu consider ca o lingurita de cacao (adaugata la trei portii) nu le face rau. Ei, clar, nu bunicul meu a inventat grisul cu cacao, dar Desertul Bunicului e compozitia mea si este pentru Cocolino meu, cel mai bun bunic!
Azi, 8 Ianuarie 2018, la 7 ani de cand te-ai mutat la Viata, a 70-a reteta publicata pe blogul meu (fara superstitii!) este pentru tine, Cocolino bun!


Ingrediente (pentru 2 boluri de maxim 200ml) :

Lapte-500 ml
Gris-10 linguri
Zahar pudra-2 linguri
Cacao-1 lingura (sa fie o cacaua neagra, de calitate)
Ciocolata alba-4 patratele
Ciocolata neagra (sau cu lapte)-4 patratele
Nutella-2 linguri
Migdale macinate-2 linguri


Mod de preparare:


1-Migdalele macinate se pun intr-o cratita mica la calit, la foc mic, pentru cateva secunde; se amesteca continuu.
2-Ciocolata alba si cea neagra se taie marunt.
3-Intr-o oala se pune laptele, grisul (tot deodata) si zaharul, pe foc mic, amestecand continuu cu un tel, pana ce incepe sa se ingroase compozitia (va dura in jur de 5 minute, dar nu plecati de langa oala, daca nu amestecati continuu, se prinde foarte repede).
4-Cand este gata, se ia de pe foc si compozitia se imparte in doua: o jumatate va ramane asa cum e, alba, iar cealalta jumatate o amestecam cu 1 lingura de cacao.
5-Bolurile se clatesc cu apa rece si se incepe montarea desertului: un prim strat de gris alb, niste bucatele de ciocolata neagra; un strat de gris cu cacao, ciocolata alba si tot asa pana umpleti bolul (eu am facut doar 3 straturi caci am avut boluri mai mici).
6-Topim (daca este cazul doar) Nutella la bain-marie.
7-Rasturnam bolul cu desert pe un platou de servire, o farfurioara etc.(se pune platoul pe bol si se rastoarna, apoi se scoate incet bolul, vezi foto).
8-Se orneaza cu Nutella si migdale prajite.

Pentru minti framantate!

















Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Clatite din legume (de post)

Briose sarate

Sos de usturoi (de post)