Friptura de miel in stil libanez pe pat de legume



Mie imi place foarte mult sa gatesc retete la cuptor, iar friptura nu face exceptie. Dar, adevarul este ca am "patit-o" cu friptura de miel in trecut, asa ca acum nu mi-am mai permis sa risc si m-am documentat bine!  Dragi cititori, daca vreti o friptura frageda, sa se desprinda carnea de pe os fara sa mai ai nevoie de cutit, cu arome care nu iti dau pace pana nu le gusti, atunci incercati aceasta reteta!!! Marinada este o minunatie! Rezultatul este un festin garantat!
Sursa inspiratiei: aici.


Ingrediente:

Carne de miel- 1,8 kg (atat am folosit eu, cantitatea poate varia)
Iaurt simplu- 800 ml (cu cat mai multa grasime)
Lamaie- 1 (zeama + coaja)
Boabe de coriandru- 1 lingura (zdrobite)
Usturoi- 8 catei (zdrobiti)
Cimbru verde sau uscat
Ulei de masline- 100 ml
Sare grunjoasa (suficienta...)
Piper negru
Boia dulce
Legume (cartofi, morcovi, usturoi in coaja)


Mod de preparare:

1-Carnea de miel (spalata si uscata) se pune intr-un vas incapator.
2-Se pregateste marinada: se amesteca iaurtul cu usturoiul zdrobit, zeama si coaja razuita de la lamaie, boabele zdrobite de coriandru, cimbrul, uleiul de masline, sarea, boiaua si piperul.
3-Se acopera bine toata carnea cu aceasta marinada.
4-Se acopera vasul (capac sau folie) si se lasa la frigider 24 ore.
5-Se scoate din frigider cu 2 ore inainte de a pune mielul la cuptor.
6-Cartofii si morcovii se curata si se taie in bucati mari; usturoiul se curata doar de coaja exterioara.
7-Se pun legumele in tava, iar carnea de miel se pune peste stratul de legume, cu tot cu marinada.
8-Se acopera tava cu folie de aluminiu si se pune in cuptorul preincalzit, la foc mediu, pentru 2,5 ore.
9-Dupa acest interval, se ia folia si se mai lasa friptura in cuptor pana scade sosul, aproximativ 30 de minute, la foc mai mare.
10-Friptura se lasa aproximativ 20 de minute "la odihnit" inainte de a o servi.

Se poate pregati si in varianta fara legume. Sosul de smantana s-a potrivit perfect!









Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Clatite din legume (de post)

Briose sarate

Sos de usturoi (de post)